Thursday, December 13, 2012

gigi cantik

Assalamualaikum. Hi. 안녕하세요 ! :)

apa khaba tuan2 dan puan2? hehehehehe! amboii! Ya Allah, tadi aku pi baca balik blog aku semuanya ayat aku tunggang langgang. Malu nya aku mak aii! hancusss kesemuanyaaa bahasa aku! nasib baik aku xdibuang negara. Ahaks! merapu la ko wani! boring nya aku sekarang. Xtahu nak update ape!

first time in my life aku boleh tahan jog naik bukit 3kali pusingan! letih memang letih tapi hari ini aku telah pecah record yang wani dapat jog non-stop naik bukit tu. Sakit kaki wey! rasa nak tercabut tapi xpe, demi nak KURUSKAN BADAN LA KATAKAN?? haritu jungle tracking memang wani xlarat, rasa nak pengsan. siap nangis2 lagi tu dalam hutan padahal baru jer 10min dalam hutan tu, tapi seriousla, walaupun baru jer start bukit nya memang la mencabar (mencabar ke?) padahal memang xde mood pun kan??

b'balik kepada topik yang d'atas, cewah2! gigi?? hahahhaa
macam mana nak dapat gigi yang cantik? hehehehe! ntah la wey, wani pun xtahu macam mana gigi ni bole jadi cantik padahal wani ni xde jaga apa2 pun.

mungkin sebab wani ni jenis yang bukan pengemar minum minuman air bikarbonat a.k.a air gas kot! tu memang ar! air tu memang xdapat masuk pun dalam mulut wani! hahahahaha! xpandai minum, kalau time raya tu memang wani akan bekalkan air suam untuk wani minum! bagus juga sekarang ni banyak orang sedar yang minum air macam tu xbagus untuk kesihatan. hehehehhe! that's why wani ni nampak macam sihat sikit. 

perempuan cina: u nak air apa amoi, u nak cola or green tea?
my mum menyampuk: bagi dia green tea, dia xpandai minum air gas.
Chinese girl: wahh! patut la gigi dia cantik..
me: kembang kempis hidung ku macam serumbung kapal! ahaks! melampau kau mak jahhh! 

sekarang ni memang wani tengok banyak sangat orang xpandai jaga gigi. aku pun xtahu kenapa. ko suka ke tengok gigi engkau bertebik? ewww! Aku xsuka okie! memang dari segi kesihatan memang my dad nampak macam utamakan dekat wani! wani memang xbole makan ni la makan tu la, kalau gula tu apala lagi..memang la dilarang keras! sikit2 memang aku kena! hahahahahha! kadang2 memang terasa unfair la kot, wani minum milo yang xletak gula ke susu manis pun kena marah kot padahal adik wani hari2 kot minum air gas tu! totally unfair! huh! tapi memang akan give many banefit to me la kan? tengok ar gigi aku sekarang ni! hahahaha

wani nak bagi tips sikit macam mana nak jaga gigi korang supaya dapat tahan lama :)
1. jangan sekali makan makanan yang panas sangat then lepas tu minum air yang sejok. memang arr gigi korang rosak! mungkin dapat mnyebabkan gigi korang bertebik sikit!

2. jangan guna pencungkil gigi a.k.a toothpick, nak tahu kenapa?
sebab toothpick tu besa ckit dia punya kayu tu, so kalau korang na mencungkil daki2 dekat gigi korang tu akan menyebabkan gigi korang jarak sikit! so solution yang terbaik korang guna la floss :)

3. kalau korang nak gigi korang sihat, setiap malam korang kumurkan mulut korang dengan air garam, kalau rajin tu korang berus ar gigi..okeyh??

4. tukar la berus gigi anda every 3 months if I'm not mistaken. yerla! mesti la berus korang tu macam dah rongak sikit kan??i mean dah xbagus. so korang tukar ar berus gigi tu k?

5. jumpa la dentist atleast 2 kali dalam setahun! okie? yela, kot2 ada gigi korang berlubang ke apa ke atleast korang tahu dari awal kan??

6. time berus gigi tu berus ar dengan cara betul. Still ingat x time sekolah rendah ada nurse datang den dia demonstrate cara2 nak berus gigi dengan betul?? ingat x?? haaaa..macam tu la nak berus gigi! jangan lupa berus dekat lidah tu sekali walaupun rasa macam nak termuntah jer bila korang berus dekat situ!

wani tahu semua ni sebab wani selidik aritu. wani ada join competition kan pasal gigi ni! hehehehehe! so wani kena cari point untuk present pasal gigi ni :)

Alhamdullilah, berkat dari usaha kami yang last minute kteorang menang la jugak :) ada piala! dahla wani jadi model gigi time tu! hehehehhe! al-maklumla senyuman ku manis sekali plus2 gigi ku yang cantik berseri!
puji diri sendiri mak aiii!

stay tuned :)
xoxo


No comments:

Post a Comment